טיפים לבחירת אדניות

טיפים לבחירת אדניות עבור המרחב שאותו אנו מעצבים

ידוע לכולנו  שצמחייה ירוקה ופרחים הם אחת הדרכים היותר טובות להחיות את  נוף – ע"י בחירה של האדניות , בין אם מרובעות מלבניות או עגולות .

 

אם אתם מעוניינים לשפר את העיצוב פנים שלכם או לגדל את הגינה הפרטית שלכם בחצר, עציצים הם בחירה מעולה לתת לצמחים שלכם מקום טוב ומעוצב שאפשר לטפל בו בצורה פשוטה ויעילה.

האם ידעתם שהצורה של האדנית ואיך שמייצרים אותה יכולה לשמור על הצמחים שלכם לאורך זמן ובעילות מקסימלית ,כך שהצמחים יישארו ירוקים ולחים לאורך זמן ,

 

בחירה של אדניות מעוצבות שמתאימות עשויה להראות כבדיקה עבור הנראות , אסתטיקה של האדניות , אך לגודל המיכל ולצורה של שלו , כמו גם האדמה והשתילים , עלולה להיות השפעה דיי משמעותית על צמיחתם של הצמחים שלכם לאורך זמן.

 

במאמר הזה, אנו ננתח את ספיגת הלחות באדניות , כיצד גדלים וצורות שונות של אדניות יכולים לשנות תנאים אלו , ומדוע ייתכן שיהיה חשוב להתמקד בתנאים האלו כאשר אנו מתכננים את האדניות הבאות לגינה שלנו.

 

חשוב לקרוא את ההדרכה הזו  על מנת לעזור להחליט על גודל האדנית הטוב ביותר עבור הצמחים שלנו.

 

תוכן האדניות

האם יש חשיבות לצורת האדנית?

מהי צורת האדנית הטובה ביותר לצמח שלי?

כיצד גודל הצמחים יכול לקבוע את צורת האדניות.

צור אסתטיקה נוף אידיאלית שלך עם אדניות כחול לבן – עמית ריהוט רחוב וגן בע"מ

האם ישנה חשיבות לצורת האדנית?

גודל האדנית כן קובע !

גודל העציץ משנה בהחלט  למשל פיקוס גדל טוב יותר באדנית גדולה יותר .

ולכן כן, צורת האדנית משפיעה על הצמחים שלנו. עם זאת, אלא אם כן אתה מטפח צמחים עמידים  לתנאי מזג אויר וכלי קיבול מומלץ עבור כל עונות השנה , הצורה המדויקת של האדנית שלך לא תשפיע יותר מדי על הביצועים של הצמחים .

 

צורת האדניות שלך תשפיע על יכולתנו לשתול את הצמחים בצורה נכונה , אסתטית ומעשית. אף אחד לא רוצה שעצי ההדר שלו יתפוצצו במהלך רוחות עזות או כל נזק טבעי שנוצר ממזג אויר, ולכן חשוב לוודא שהצמחים שלנו נמצאים באדנית מתאימה לגודלו ולחלוקת משקלו באדנית.

 

תוכלו למצוא מאמרים רבים המדברים על קשר ישיר של הצמח לאדנית בו הוא נמצא , קצב התפתחותו וגדילתו בארבעת עונות השנה , בחירת האדניות הינה פקטור משמעותו בהתפתחות הצמח , וכיום אנו שמים דגש על הנראות של האדניות ,ישנם סוגים שונים של אדניות , אדניות עץ , אדניות מתכת , אדניות בטון ,

 

יש חשיבות גדולה גם לאדמה או התערובת שבתוך האדנית , המשפיעה על התאדות או על שמירת הלחות והמים של כל צמח באדנית.

ישנה תופעה באדניות  שבה האדמה מושכת מים כלפי מעלה כדי להזין את הצמח וכוח G מושך מים דרך חורים של הניקוז, וגורם לשכבת אדמה בתחתית שספוגה במים . זוהי תופעה שקוראת בכל אדנית עם צמחים , מה שלא בריא לצמח שהאדמה למעלה יבשה ולמטה ספוגה במים.

 

צמחים שיש להם שורשים עמוקים שטבולים במים נרקבים והצמחים בדר"כ מתים בגלל כמות המים הספוגה מטה ובעיה זו נפוצה מאוד בקרב מגדלים מתחילים או אדניות שאין בהם ניקוז נכון , צריך לדאוג לניקוז נכון באדניות ולא משנה מאיזה חומר ,העיקר שיהיה ניקוז ,ושלא יווצר מצב של מים עומדים בתחתית האדנית ,מה שיגרום לתמותת הצמחים בפרק זמן מסוים ולאי צמיחתם של הצמחים

 

רמת הרוויה של המים  תלויה לא רק בצורת האדנית שלך אלא גם בסוג האדמה באדניות שבהן אתה משתמש. חומר כבד יותר, כמו חימר למשל , ישמרו יותר על המים ולכן מקור המים שמשקה את האדניות הממוקם גבוה יותר מהצמחים, אך אדניות מלאות ברצפת האדנית פחות סופגות יהיו בעלי רמת רוויה נמוכה מאוד.

 

וכאן יש משמעות לגודל וצורת האדנית : אם אדמת האדניות זהה, מפלס המים הממוקם בכל מיכל בעל כל צורה שהיא יהיה אחיד וזהה, ללא שום קשר לגודל או גובה האדנית שלנו . המשמעות היא שאדניות קצרות ורחבות יותר ישמרו יותר מים מאשר אדניות גבוהות וצרות יותר.

 

מהי הצורה המומלצת ביותר לאדנית ?

אדניות מלבניות לחצר קדמית למשל התחת להצללה פרגולות או פרגולות מתכת

אדניות של עמית ריהוט רחוב וגן בע"מ מתוכננות ונבחרות על ידי מיטב אדריכלי נוף ומתכננים כדי לשפר את המרחב הציבורי או הפרטי שלכם ,אדנית שלנו תשמור על איכות הצמחים שלכם לאורך זמן כולל נראותם וקצב גדילתם של הצמחים או העצים , אנו מתמחים בייצור אדניות לעצים גדולים תוך מתן דגש לעיצוב המתאים לצרכי המתכנן , חיסכון באנרגיה ומים בחורף ובקיץ וכו'

בהתבסס על תיאוריית מיכל מים בתוך האדנית , אדניות גבוהות  הן הבחירה הטובה ביותר שכן יחס האוויר למים הוא הגדול ביותר ומאפשר חילוף חומרים ופוטוסינטזה טובה יותר ומתאימה יותר להתחממות הגלובלית. עציץ רחב וגבוה, ולא עציץ צר וגבוה ,  שיהיה בחירה מתאימה ביותר למגוון רחב של צמחים. זה יתאים לרוב שיטות ההשקיה וצרכים של הצמח ומיקסום ההתפתחות שלו באדנית .

 

צמחים מסוימים בגינת ירק באדניות כמו תרד לדוגמא דורשים הרבה לחות בצורה עקבית , ולכן הם מתאימים יותר באדנית רחבה וקצרה . קקטוסים למשל נוטים גם לצמוח טוב באדניות לא גבוהות שכן יש להם שורש אחד ראשי שנכנס לעומק האדנית ושורשים רבים קצרים ודקים שנשארים קרוב לפני השטח, ולכן תנאי הצמח וגדילתו טובים יותר , יש צורך בתכנון מקדים ומדויק עבר כל צמח אותו אנו רוצים לשלב בגינה שלנו או במרחב הציבורי

 

בחירה במגוון צורות אדניות היא המפתח ליצירת גינה אסטטית ופונקציונלית. כדי להבין איזו צורה אופטימלית עבור הצמח לסגנון המסוים שלנו , הנה כמה מהרעיונות האהובים עלינו לצורות האדניות הנפוצות ביותר שאתם עשויים למצוא בזמן תכנון ועיצוב  הפרויקט שלנו.

שילוב אדניות גדולות במרכזי קניות למשל , ישנו צורך במרכזי קניות לשלב ירוק עבור הפרט ,הירוק משתלב יפה במקומות אורבניים וחשוב מאוד לתכנן אדניות שהצמחים בהן יכלו להחזיק מעמד זמן רב ללא טיפול יום יומי המצריך זמן ומשאבים שניתן למנוע אותם בתכנון נכון .

 

אדניות בצורה מרובעת

אדניות מרובעות צבעוניות

האדניות המרובעות הצבעוניות שלנו במקומות ציבוריים מקנים עיצוב , נראות המשלבת צמחים או עצים בריאים ,ויכולת ליצור פתיו ירוק ומרשים במקומות ציבוריים

בשל האחידות שלהם, אדניות מרובעים משמשות לעתים קרובות לתחום כניסות ציבוריות או שבילים ציבוריים . למשל, האדנית המרובעת של טוקיו שלנו מושלמת להגדיל חללים עם צבעים חיים שונים לפי בחירת הלקוח  והוספת ירוק בעניים .

 

סידור מרובע בגינת האדניות שלך תמיד ישתלב בצורה טובה , ויאפשר השקיה קלה ואפקטיבית יותר בגלל המרווחים הקטנים יותר בין האדניות.

 

במיוחד כאשר אנו מגדלים צמחים גבוהים או עצים, יציבות היא המפתח לשמירה על נוף מטופח.

אצלנו בעמית ריהוט רחוב וגן נדאג לתכנון אדניות בצורה אופטימלית עבור המרחב שלך ,אנו מתמחים בעיצוב מרכזים וגנים ציבוריים עבור עיריות ומועצות מקומיות , אדניות למרכזי קניות תוך שילוב ריהוט רחוב מתאים ממשפחות מוצרים כגון מתקני חניה לאופנים ספסלים פרגולות ריהוט מבטון ספסלים מעוצבים  או לחילופין מערכות ישיבה ציבוריות